sreda, 12. oktober 2011

DIGITALNI CERTIFIKAT

Digitalni certifikat je elektronski elektronski dokument, ki vsebuje:
  • lastnikov javni ključ
  • lastnikovo ime
  • datum veljavnosti javnega ključa
  • ime izdajatelja
  • serijsko številko digitalnega potrdila
  • digitalni podpis.

Osnovna funkcija digitalnega podpisa je dokazovanje identitete podpisnika elektronskega dokumenta in zagotavljanje zaščite pred spreminjanjem e-dokumentov.

Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu v 14. členu prepeoveduje disriminacijo elektronske oblike dokumentov in omogoča enačenje veljavnosti elektronske in papirne oblike dokumentacije. Prav tako v 15. členu opredeluje pogoje pod katerimi je digitalni podpis enakovreden lastnoročnemu. Pogoji za to so, da je digitalni podpis overjen s kvalificiranim potrdilom.

Digitalni certifikat lahko pridobite tako, da na spletni strani  http://www.sigen-ca.si/ izpolnite obrazec in ga oddate na upravno enoto. V najkasneje desetih dneh boste prejeli  referenčno številko (na elektrnonski naslov) in avtorizacijsko kodo (s poštno pošiljko na vaš naslov). Ko prejmete obe številki, ponovno odprete zgoraj omenjeno spletno stran, kliknete pomoč uporabnikom


  in navodila za fizične osebe.




Nato spodaj kliknete kako prevzamem spletno digitalno potrdilo,

 
izberete željen brskalnik in sledite navodilom na strani. Ko uspešno namestite digitalno potrdilo, ga je potrebno konfigurirati še v odjemalec elektronske pošte in urejevalnik teksta.

Navodila za konfiguriranje digitalnega potrdila v Microsoft Outlook 2010

 Odprete odjemalec elektronske pošte, izberete datoteka (File) in možnosti (Options).


Na zavihku kliknite središče zaupranja (Trust Center) in nato nastavitve središča zaupanaj (Trust Centre Settings).
 

 Nato na zavihku E-poštna varnost ( E-mail Security) obkljukate možnosti dodaj digitalni podpis odhodnim sporočilom (Add digital signature to outgoing messages) in zahtevaj potrdilo S/MIME za vsa podpisana sporočila S/MIM (Request S/MIME receipt for all S/MIM signed messages). 


Za konec dvakrat kliknite v redu (Ok) in preverite, če deluje.

Če je na vašem izhodnem sporočilu v zgornjem desnem kotu rdeč znak, ste uspešno nastavili digitalni podpis v vaša izhodna sporočila.


Navodila za konfiguriranje digitalnega potrdila v Word 2010.

Odprete Word, izberite datoteka (File), informacije (Info), zaščiti dokument (Protect Document) in dodaj digitalni podpis (Add a Digital Signature).


Nato shrani dokumente dokument in napišite namen tega dokumenta oziroma zakaj ga podpisujete in kliknite podpiši (Sign).


Ko ponovno odprete dokument, se spodaj pojavi rdeč znak (enak kot pri podpisanem e-sporočilu), ki pomeni, da ste dokument pravilno podpisali.

Ni komentarjev:

Objavite komentar